Arrangementer

Her vil nye arrangementer være at finde samt links til tilmelding til disse:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                               JULEFROKOST LØRDAG DEN 17. NOVEMBER 2018

 

 

Tilmelding til Julefrokost kan ske HER senest d. 12. november 2018.

 

 

Mange hilsener

Bestyrelsen

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prøv et orienteringsløb.

Lørdag den 20. oktober arrangerer Jyllinge Løbeklub orienteringsløb for klubbens medlemmer.

Løbet starter ved Gulddyssegård (overdækningen ved Naturskolen). Du kan starte mellem kl. 9.00 og 10.00 og der kan vælges mellem følgende baner:

  1. Let bane på 2,2 km og med 9 poster
  2. Let bane på 4,6 km og med 12 poster
  3. Svær bane på 3,2 km og med 13 poster
  4. Mellemsvær bane på 5,1 km og med 15 poster

Der løbes på særlige orienteringskort tegnet af Kildeholm Orienteringsklub i Ølstykke. Der er et kort for hver bane og posterne er tegnet ind på kortet der også indeholder signaturforklaring og en kort beskrivelse af hver post.

Du skal være tilbage i mål senest kl. 12:30

Posterne er røde træpæle og skal tages i nummerrækkefølge. I et indhak på træpælen sider en rød plastic klippetang og der klippes i kanten af kortet ud for postens nummer.

Praktisk information.

Instruktion: Der er mulighed for en kort instruktion i vejvalg og orienteringsteknik før du starter.

Tidtagning og kontrol af klip: Du tager selv tid på hvor lang tid du er om løbet. Ved mål er en kontrolplade så du kan kontrollere om du har klippet ved de rigtige poster.

Påklædning og udstyr: Almindeligt løbetøj og sko kan anvendes. Hvis du vælger svær og mellemsvær bane, hvor du kommer ud i terrænet, er det en fordel med profilerede såler.

De lette baner kan løbes uden kompas idet man fortrinsvis følger veje og stier. Ved mellemsvær og svær bane anbefales det at bruge kompas. Et gennemsigtig, væskedæmpet kompas (spejderkompas) eller et specielt orienteringskompas (typisk tommelfingerkompas) kan anbefales. Hvis man ikke har mulighed for at medbringe kompas kan en smartphone med kompas-app anvendes.

Valgt af bane mv.: Hvilken bane man skal vælge afhænger naturligvis af hvor god man er til at løbe og finde vej. Man skal være opmærksom på at der kan gå meget tid hvis man løber forkert så det er ofte bedst at løbe lidt langsommere end man plejer for hele tiden at følge med i hvor man er. På de lette baner vil man typisk løbe 10-15% længere end den angive banelængde idet den er målt som den direkte afstand mellem posterne. På den mellemsvære og svære bane vil man typisk løbe 20-30% længere.

Regler for løbet: Der må ikke løbes i områder der på kortet er markeret som ”Forbudt område”. Det er ikke tilladt at kravle over hegn.

Parkering: Der er begrænset parkeringsplads ved Gulddyssegård så hvis du vælger at køre i bil så prøv så vidt muligt at samkøre.

Toilet mv.: Vi har lånt nøglen til Naturskolen toilet.

Tilmelding og pris: Der er ingen forhåndstilmelding. Du møder bare op. Klubben betaler udgiften til orienteringskort.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                RUN2SEE I KØBENHAVN

 

Vil du med på tur til København -  høre om byens historie og se nogle af dens seværdigheder?

Så har du chancen for at komme med klubben lørdag d. 27. oktober 2018, og tage turen Run2see KBH med Lars Bækgaard som guide.

Vi mødes på Christian Havns Metro St. kl. 9.15, og har du lyst at følges med dine klubkammerater kan du evt. stå på S-toget i Stenløse kl. 8.20, skifte til Metroen på Vanløse St. og derefter mod Christians Havn St.

Vi skal ud på en tur på ca. 7,2 km, og turen varer omkring 2 timer.

Efterfølgende har vi fundet et sted, hvor vi kan spise en god frokost, hvis man har lyst til det.

Transport og frokost er for egen regning, klubben vil sørge for vand under turen. Turen er for klubbens medlemmer.

 

Tilmelding til Run2See  kan ske HER senest d. 20. oktober 2018.

 

Mange hilsener

Bestyrelsen

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Bootcamp nr. 3 i 2018 med FitForFuture

Vi er glade for at kunne meddele at vi i samarbejde med Christina Breuning fra Fit For Future for tredje gang har fået lavet en aftale på en Bootcamp, for dig som gerne vil have opbygget din styrke samt fokusere på træning af dine ryg- og mavemuskler. Der vil være en del funktionel træning med fokus på afsæt, udholdenhed og den eksplosive træning, der kan være med til at forbedre din styrke og blive en bedre løber/walker.
Bootcampen løber over 8 onsdag med start onsdag d. 31/10 til og med onsdag d. 19/12-2018. Der er plads til 20 på holdet, som vil være et lukket hold kun for klubbens medlemmer.
Der vil være træning fra kl. 18 til 18.50 i Fit For Futures lokaler: Møllehaven 12A, Jyllinge.
Prisen for denne Bootcamp er kun kr. 400 pr. person for 1 ugentlig træning 8 onsdage i træk.
Så skynd dig og fået lavet din tilmelding på klubbens hjemmeside – det er først til mølle.

Der skal være 15 tilmeldinger for at holdet bliver oprettet.

Tilmeld dig senest søndag  d. 21. oktober 2018 ved at klikke  HER.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lyst til at løbe 5 – 6 km sammen med andre?

Jyllinge Løbeklub etablerer nu et decideret 5 km hold. Vi har allerede en bred vifte af hold at byde på, begyndertræning for helt nye, og løb for øvede hvor der er mulighed for at vælge blandt 9 forskellige løbehold med forskellige tider som målsætning. Fælles for alle er dog, at strækningerne er længere end 5 kilometer pr. træning, hvilket for nogle er længere end tid, fysik og/eller ambitioner rækker til.

Derfor opretter vi nu et 5 km hold, hvor målet er at løbe 5 kilometer to gange ugentligt og lørdag måske en smule længere.

Holdet vil være et godt springbræt videre efter de 12 ugers begyndertræning, men henvender sig også til øvede løbere som har brug for en platform at komme tilbage på efter skader, ferie eller bare har lyst til/brug for i en periode og løbe lidt kortere distancer.

Træningsdage vil være de samme som klubbens øvrige løbehold mandage og torsdag kl. 18.00 og lørdage/helligdage kl. 8.00 med skift til vintertid kl. 9.00, tempoet vil være snit 6:40-7:00 min. pr. km. hermed er holdet indplaceret i en tempozone med snittid mellem rødt og bordeaux hold.

Naturligvis vil der være variation af både ruter og træning, så der vil også være intervalløb, fartleg, bakketræning og måske vil der også snige sig en ”planke” eller anden lille fysisk øvelse ind at hygge sig med.

Tilmelding for nye medlemmer kan ske HER. Holdet starter mandag d. 2/7-18 kl. 18.00 og efterfølgende kl. 19.00 afholdes der Infomøde i klublokalet på Spraglehøj.

 

Tilmelding til nye arrangementer kan ske HER

---

 

Se evt. også arrangementer i kalenderen på vores forside.