Begyndertræning 2017

Lørdag 18. marts kl. 9.00 finder første begyndertræning sted, hvor alle inddeles på relevante hold.

I Jyllinge Løbeklub har vi med stor succes anvendt og forfinet det samme "Begyndertrænings-koncept" siden 2006.
Det er et 12 ugers begynderkursus med træning 3 gange om ugen for løbere, "Powerwalkere" og "Walk'n Talkere".

Vi opretter et bredt udvalg af begynder-løbehold, "Powerwalk" hold og "Walk'n Talk" hold, der under ledelse af 1-2 trænere pr. hold løber og går i forskelligt tempo.
Trænerne er meget opmærksomme på, at alle kan være med. Det vil sige, at hvis nogen kommer bag ud, bliver de altid hentet af de forreste. Ingen bliver efterladt!

Det kan eventuelt forekomme, at det findes fornuftigt i løbet at begyndertræningen at flytte til et hold med et andet tempo. Hvis det sker, er det altid i samråd med trænerne.

Der startes meget blidt, så alle kan være med. Derefter bygges formen op over de næste 12 uger. Siden går det frem ad - og deltager du til træning alle gange, er målet, at du kan løbe 30 min. eller gå i ca. 1 time - uden pause - efter 12 uger!

Ud over den forbedrede kondition oplever alle, der gennemfører begyndertræningen, positiv effekt på f.eks. arbejds- og hvilepuls, muskelmasse, blodtryk, vægt, generelt velbefindende og alle de andre faktorer, der påvirkes positivt af regelmæssig motion. Inkl. personlig stolthed!

Begyndertræningen indledes med et introduktionsmøde med yderligere information om forløbet, forventninger, påklædning og udstyr. Vi opfordrer alle til at deltage i informationsmødet. Kan man ikke komme til mødet, er det dog ingen forhindring for at deltage i Begyndertræningen. I så fald møder man bare op til første begyndertræning. Eller kontakter de ansvalrlige for klubbens begyndertræning.

Til alle begyndertræninger mødes vi til fælles opvarmning inde på stadion eller ude foran klubhuset. Her samles vi også efter træning til "nedvarmning" og stræk-øvelser. Der er især vigtigt at huske udstrækning, hvis du er "ægte" ny-motionist eller ikke har løbet i lang tid. Trænerne instruerer grundigt i både opvarmning og strækøvelser.

Kom gerne et par minutter før, husk at "krydse dig af" på listen -“ og glem ikke at dele succes-historierne med dine nye løbekammerater! Husk vi løber med hinanden!

Er der dage, hvor du ikke kan komme til begyndertræningen, er det vigtigt, at du træner på egen hånd efter det udleverede træningsskema. Dette gælder også ved ferieperioder. Du behøver ikke et smart løbeur - men du vil snart ønske dig et! Du kan klare dig på egen hånd med et armbåndsur eller et gammeldags stopur. Mister du en træningsdag, kan den være svær at indhente, så derfor bør du i så fald træne selv - eller måske sammen med andre fra dit hold. Mister du 2-3 gange lige efter hinanden, kan du få problemer med at fortsætte på holdet. Så hurtigt sker fremskridtene på vores begynderhold!

Træningstiderne er:
Mandag kl. 18.00 (løbere og "Walk'n Talkere".  Mødested: Spraglehøj Idrætsanlæg)
Tirsdag kl. 18.00 ("Powerwalkere". Mødested: P-pladsen på Møllevej ved hallen)
Torsdag kl. 18.00 (alle. Mødested: Spraglehøj Idrætsanlæ¦g)
Lørdag kl. 09.00 (alle. Mødested: Spraglehøj Idræ¦tsanlæ¦g)

NB! Vær opmærksom på, at vi på helligdage altid motionerer kl. 09.00.

Tilmelding til begyndertræning kan ske via link HER

Link for det detaljerede program for "Walk'n Talk" begyndertræningen 2017 kan findes HER når dette er klart 
Link for det detaljerede program for "Powerwalk" begyndertræningen 2017 kan findes HER når dette er klart
Link for det detaljerede program for løbe begyndertræningen 2017 kan findes HER når dette er klart